Just arrived!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Annabel - WaarBenJij.nu Just arrived!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Annabel - WaarBenJij.nu

Just arrived!!

Blijf op de hoogte en volg Annabel

16 Augustus 2014 | Australië, Sydney

Hi vriendjess,

Na maanden lang roepen dat ik naar Sydney ga was het maandag dan eindelijk zover daar ging ik!! Mijn avontuur in Australië begon. Ik vloog van Amsterdam via Abu Dhabi naar Sydney. Jaja een 23 uur durende reis is niet niks maaaarr het was het zeker waard!

Dinsdag 18.10 lokale tijd was ik dan eindelijk in Sydney. Geen moeilijkheden gehad met visa of bagage en voordat ik het wist stond ik buiten te wachten op de shuttle naar m'n hostel. Wel heb ik gelijk op het vliegveld een Australische simkaart gekocht om zo weer bereikbaar te zijn voor Mams en alle andere lieve mensen. Ik weet niet hoe die vent het deed maar ik ben gewoon bereikbaar op mn oude nummer voor de app, alleen voor bellen en smssen (wat erg duur is vanuit Nederland) heb je m'n Australische nummer nodig.

Onderweg naar m'n hostel regende t maarja t is hier ook winter dus niks geks! Aangekomen bij het hostel was er een erg aardige jongen die me incheckte, ik vond m nog aardiger omdat hij, zonder dat die het zelf wist bleek later, 6 dollar korting gaf.

Woensdag was het dan tijd om naar het bekende Bondi Beach te gaan. Het hostel organiseerde een Beach walk vanaf Coogee beach langs Bronte beach naar Bondi Beach. Het was erg lekker weer, zonnig en zo'n 20 graden, aan deze winter kan ik best wel wennen! Tijdens de beach walk ontmoette ik een Nederlands meisje en een Nederlandse jongen. Met het meisje heb ik de hele dag doorgebracht. De Tour Guides van de beach tour nodigde ons uit voor een feest wat s'avonds in de bar onder het hostel was, daar zeiden wij natuurlijk geen nee tegen!! Het feestje in de bar was erg gezellig, soms wat rare mensen met een doorschijnend shirtje zonder BH aan enzo maar ach die kerels hier moeten wat te kijken hebben.. De Tour Guides kwamen op een hoog tempo telkens aangewandeld met allerlei soorten drankjes voor 'the Dutchies', niks te klagen dus!

Donderdag ging ik opzoek naar een appartement dacht ik. Savonds sliep ik in een Penthouse. Jaja jullie lezen t goed Annie heeft ff een Penthouse gefixt. Ik leef hier samen met allemaal leuke mensen overal vandaan. S'avonds kwamen er gelijk al allerlei mensen over de vloer om wat te drinken. De flessen wodka, Jack Daniels, Moët en één of andere goeie Australische wijn kwamen tevoorschijn, erg vervelend allemaal. Na gezellig 'wat' gedronken te hebben gingen we naar Ivy's. Mijn god ik wist niet waar ik beland was, wat een club! Op het dak een zwembad waar veel mensen inzaten, binnen kleine zwembadjes waar je niet in mocht maar toch, erg gaaf!!

Ik woon erg dicht bij Darling Harbour voor degene die dit niet kennen dit is een erg gezellig deel van de stad met havens, leuke restaurantjes en er komen vooral veel toeristen naar dit deel van de stad. Vrijdag ging ik kijken waar m'n stage zat. Na ongeveer 5 min lopen was ik bij mijn stage en ik moest mezelf alweer wakker schudden. WAUW, wat een mooi gebouw en wat een mooie plek. Nu snap ik ook waarom ik zo netjes gekleed moet, de mensen hier vertellen mij dat bij The Star vooral de wat rijkere mensen in Sydney, lees Chinezen, komen.

Vanavond ga ik naar het vuurwerk kijken samen met mn roommate wat hier elke zaterdag bij Darling Harbour is en morgen ga ik met een paar Engelse meiden die ik heb leren kennen naar de Harbour bridge, The Opera house en s'avonds gezellig samen wat eten.

Maandag start my working life, dat zou wel wennen worden..

Heel veel liefs vanuit het zonnige Sydney!
xxxxx






  • 16 Augustus 2014 - 09:29

    Ans Van Zanten:

    Ik ben vast niet de eerste die dit zegt, en waarschijnlijk ook niet de laatste maar ... geniet van je avontuur. Ervaar, proef, LEEF!

  • 16 Augustus 2014 - 09:40

    Marije:

    Wat fijn om te horen dat het allemaal zo goed verloopt tot nu toe!
    Heel veel succes maandag & geniet er van mopp Xj je collegaatje

  • 16 Augustus 2014 - 11:01

    Regelnicht:

    geniet ervan meisje zo zie je eens wat anders en gedraag je he net als jou pa altijd gedaan heb
    dus remmen los haha

    veel plezier

    anita & sjaak

  • 16 Augustus 2014 - 11:31

    Machteld:

    Hoi Anna,

    Leuk verhaal. Lekker genieten daar. Wat leuk dat penthouse. Heb de foto,'s gezien die je naar André had geappt. Ziet er goed uit. Hoe heb je dat nu weer voor elkaar gekregen? We hebber star ook even bekeken op het internet. Ziet er ook goed uit. Volop genieten van deze ervaring!

  • 16 Augustus 2014 - 14:25

    Elly:

    Hoi mop ! Ik geniet van alle verhalen, had het meeste al via de App meegekregen. Ben trots op je en kom je zeker opzoeken! Liefs, mama
    Nb wie is 'Annie' ?

  • 16 Augustus 2014 - 21:49

    Marijke:

    Hoi Annabel, wat leuk om je belevenis te lezen. Wat tref je t toch daar. Geniet ervan en succes maandag metje eerste stagedag. Toi,toi....Marijke

  • 17 Augustus 2014 - 13:43

    Frank:

    Annabel geniet ervan.
    Ik vindt het leuk, om de reis verslagen van jou te lezen.
    Ik laat Oma ook de reis verslagen lezen van jou
    Groet Frank

  • 18 Augustus 2014 - 00:22

    Hansie:

    Hey Annabel, leuk om te lezen dat je het fantastisch hebt down under. Ik wens je veel succes met je stage en daaromheen heel veel plezier. Geniet ervan!

  • 19 Augustus 2014 - 22:30

    Chanie:

    Hey Annabel, wat een fantastische (h)eerlijke verhalen! We leven allemaal hier mee met je. Succes meis! Groetjes ChanieChanie PS: dit is een reactie met de smartphone hoop dat ie goed overkomt! We hebben vanmorgen nog op de Domtoren naar je gezwaaid samen met Kim en Sanne!! "Zo hoog he mam, misschien zien we Annabel wel"!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Annabel

Een half jaar stage lopen in Sydney

Actief sinds 16 Aug. 2014
Verslag gelezen: 433
Totaal aantal bezoekers 8107

Voorgaande reizen:

11 Augustus 2014 - 23 Januari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: