Afzien in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Annabel - WaarBenJij.nu Afzien in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Annabel - WaarBenJij.nu

Afzien in Sydney

Blijf op de hoogte en volg Annabel

12 Oktober 2014 | Australië, Sydney

Goeeedemorgen Nederland,

Kachels al aangezet of zou ik jullie wat zonnestralen van hier sturen want met een paar minder neem ik ook wel genoegen hoor...

Breaking news! Dinsdag zat ik rustig te ontbijten toen mn manager me kwam halen. Ohjeee foute boel! Ze kwam even melden dat ik een hele grote fout heb gemaakt, mijn gedrag op stage uitermate slecht is en ik presteer voor geen meter dus ik ben ontslagen. GRAPJE! Tuuuurlijk kwam ze niet hiervoor ze weten niet wat ze zonder me moeten haha. Ze kwam om te melden dat Ik moest stoppen met ontbijten want we mochten het ontbijt testen bij Sokyo (luxe restaurant bij the Star) en mijn mening werd zeer op prijs gesteld. No Problemoo, ik ga mee! MIJN GOD, ik heb nog nooit zo'n lekker ontbijt op. Eerst mochten we een rondje bij het buffet lopen en daarna nog wat van de kaart bestellen en het liefst allemaal iets verschillends zodat we overal feedback op konden geven. En ohja vergeet niet om ook een smoothie te bestellen hoor want dat moeten we ook oefenen. Yeahh right! Op de foto's kunnen jullie een beetje meegenieten van deze goeie start van de dag:) Stage is nog steeds echt leuk, iedereen is gezellig, leuke taken en ze proberen me echt alles te laten zien en mee maken.

Toen was het eindelijk eens tijd voor een lang weekendje weg. Jervis Bay it is! Volgens de boekjes vooral bekend om zijn mooie stranden en prachtige uitzichten! Na een rit van ongeveer 4 uur kan ook ik dit bevestigen. Huizen geboekt, auto's gehuurd Ready to GO! Bij aankomst werd het verhaal van de boekjes alleen maar mooier toen we huisjes met zeezicht bleken te hebben. Tja wat is nou mooier dan dolfijnen te spotten vanaf je balkonnetje, in slaap te vallen met het geluid van de klotsende golven en een beetje op het strand te chillen? Na aankomst gingen we dit ook zeker doen en uiteraard een wandelingetje over het strand mocht hier niet aan ontbreken. S'avonds even naar het stadje gereden en gekeken wat daar te beleven is. Wij, als een stelletje hongerige Duthcies, bedachten om pizza te gaan halen en thuis in ons geweldige huis op te eten. Dat hebben ze geweten. 7 Betalen 14 Halen! Tja we hebben vragend genoeg gekeken toen we alle pizza's uit de warmhouds kast kregen maar er werd niks gedaan dus er zat niks anders op als de pizzeria uit te lopen. Een paar Engelse mensen keken ons minder vrolijk aan maar ach, akkefietje hou je altijd. Pizza, Drank en Kaarten ik zeg prima avondje!

De tweede dag gingen we maar eens een strandje verderop checken. Hyams Beach – de noordwijk van Scheveningen zeg maar, alleen dan nét iets witter en warmer. Wat een rot dag was dat zeg, dat zand is zo wit dat je ogen er pijn van doen en er zwemmen de hele tijd van die lelijke dolfijnen in de weg. En als de dag toch al verpest is laten we die dan ook maar afsluiten met een BBQ en 'wat' drankjes. Maandag moesten we alweer vertrekken om 7 uur; dus kwamen we zondagavond na wat drankjes met het geweldige idee om de zonsopgang te gaan bewonderen. Dus om 6 uur 's ochtends stonden we met een heerlijk glaasje melk uit het raam te kijken om tot de conclusie te komen dat de mist roet in het eten gooide. Shit Happens!

Op stage hadden we een kort maar krachtig weekje. Kerstfeest, Kerstpakketten, cursus en de gewone werkzaamheden stonden op het programma. Tijdens een meeting met mn team woensdag in het park (jaja je moet wat als het zonnetje schijnt) kregen we een flyer van Streetfest, de opening van Good Food Month, wat vrijdag was. We besloten om er een teambuilding activiteit van te maken en met z'n alle vrijdag daar wat te gaan eten. Het eten was erg lekker en de lachspiertjes zijn aardig getraind. Echt ik heb nog nooit zulke grappige mensen ontmoet. Als afzakkertje gingen we nog een ijsje halen bij de beste ijsboer van Sydney en toen rennen en vliegen naar huis om naar Bondi te gaan.

Ik ging een nachtje logeren in Bondi om zaterdagochtend om 8 uur OPTIJD paraat te staan voor het Royal National Park. We gingen op stap met Dave (de huisbaas van de Nederlanders) die ons de mooie plekjes van het super grote natuurgebied liet zien. Zoals jullie weten ben ik niet echt een moedertje natuur maar dit is echt wel heel gaaf! De vogels stellen het ook zeer op prijs dat je hun gebied komt bekijken. NOT. En wat doe je als er 'indringers' zijn? JUIST aanvallen. En wie ga je dan aanvallen? JUIST een schattig klein meisje ipv grote jongens. Ik heb nog nooit zo hard over een strand gerend en gebukt en weer verder gerend. De vogel vond het namelijk nodig om zo'n 10 minuten lang recht op me af te vliegen, gelukkig kwam die er zelf achter dat dat kleine schattige meisje toch een iets minder makkelijke prooi was dan die dacht en besloot er mee te stoppen. Na twee stevige wandelingen, wat walvissen, cliffen en wat andere mooie plekjes verder was het tijd om weer eens in the city te gaan kijken.

S'avonds stond een baseball game op het programma waar Redfoo van LMFAO op kwam treden. Grappig om te zien zo'n potje basketbal maar dat optreden was net iets interessanter haha. Als afzakkertje even naar het Hard Rock Cafe geweest waar we werden voorzien van een gratis fles champagne en twee kannen sangria. Ach ik heb slechtere zaterdagen meegemaakt..

Na zo'n drukke dag heb ik vandaag goed uitgerust in de zon met mn roomiess om morgen weer fris en fruitig op werk te verschijnen.

Fijne zondag!
XOXO

  • 12 Oktober 2014 - 20:36

    Sjaak:

    hee doe je goed en geniet ervan dit pakken ze je vast niet meer af

  • 12 Oktober 2014 - 21:16

    Jacqueline:

    Hoi Hoi hebben ze nog een vacature (of twee) dan komen wij even solliciteren bij jou! Lijkt mij een ideale werkgever!! Een beetje werken, wat ontbijten, lunchen, borrelen is wel vol te houden. Maar de kachel is nog maar 1 dag aangeweest hoor, wij voelen hier de warmte van de andere kant van de aardbol! Succes de komende stage week! Liefs Jacqueline & Harrie

  • 13 Oktober 2014 - 08:24

    Liesbeth:

    Hai meissie!!
    Wat een gezellig ontbijt had ik zojuist! Je hebt mijn bakje hogere opgeleukt met je gezellige verhalen!
    Wat een ellende zeg. Stage ... Behalve dat je nog beter leert feesten en luieren in de zon ... je leert ook nog wel meer dan dat????? Geniet maar lekker hoor, lijkt me zalig!!
    Hier veranderd het weer wel, maar is nog steeds lekker. Nou ja, de temperatuur is oké, er zijn hier en daar wel wat buien die in de weg kunnen zitten.
    Ik moet tegenwoordig naar mijn werk fietsen en heb nog steeds mazzel gehad. Geen regenpak nodig gehad.
    De wereld kleurt in warme herfsttintenten, mooi!
    Vandaag vrij. Wel allerlei klussen te doen. Papierwerk vooral

  • 13 Oktober 2014 - 17:22

    Tonny:

    Hé Anna,
    Ik heb mijn ontslag gekregen, bakte er niets van en op maandag totaal niet fit op mijn werk aankomen (het hele weekend van drankjes naar dansjes doorgebracht) wordt niet gewaardeerd. Ik mijzelf nog verdedigen, bij Anna in Australië kan dat wel, maar dat mocht niet baten. Snap er niets van. ;-)
    Nu zit ik te denken, is er daar nog een glaasje, sorry bedoel plaatsje over voor een vrouw op leeftijd (wat een zelfkennis he). Het geeft niet dat het heeeelllll hard werken is en lange dagen zijn. Gelukkig heb ik geen zonneallergie dus dat komt wel goed.

    Hoor het graag als er een plaatsje voor mij is.

    Met andere woorden: zo te lezen heb je een top tijd. Geniet ervan. Voor je het weet is het eind januari en zit je hier heeelllll dicht bij de kachel te klapper tanden.

    Groetjes Tonny

    P.s. volgende keer wil ik ook iets over die leuke cowboy horen ;-)

  • 13 Oktober 2014 - 21:47

    Chanie:

    Nou, Anna je had mij wel even tuc hoor.. Wilde je moeder al gaan bellen... Het zal toch niet..?
    Ha, ha,..ja lach maar... Wilbert kwam naar me toe, Heb je het gelezen van Annabel? Nog niet doorgelinkt naar de website.. Ik snapte er niets van... Jij Boef!!! Nu dubbel zo blij dat het goed gaat met je. Maar pas op hoor we pakken je een keertje terug, ha ha over een paar weken..
    Hele goeie tijd daar verder Anna. Wij rollen over een weekje de herfstvakantie in kijken er naar uit! Zeker na al die lekkere verhalen van jou.. Heel veel lieve groetjes van ons allemaal en take care... Chanie

  • 18 Oktober 2014 - 18:34

    Marije:

    Hai Anniebellie,
    JA! We hebben hem zowel vandaag als morgen ontvangen hoor! Het was héérlijk weer vandaag en morgen wordt het als het goed is rond de 22 graden.
    Ik bekeek net je foto's en zo te zien heb je echt geluk gehad dat je manager dat ze je kwam halen voor een ontbijt. Het zag er echt super lekker uit! Chique hoor.
    Wauw, Jervis Bay klinkt echt heerlijk. Echt super gaaf die dolfijnen!
    Lachspiertjes getraind... uhm... schat... volgens mij zijn die van jou al op top niveau hoor hahah.
    Whahaha... ik zie het echt al voor me... Anna aan het wegrennen voor die vogel haha.
    Have fun moppie.
    xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Annabel

Een half jaar stage lopen in Sydney

Actief sinds 16 Aug. 2014
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 8099

Voorgaande reizen:

11 Augustus 2014 - 23 Januari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: