First week at work!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Annabel - WaarBenJij.nu First week at work!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Annabel - WaarBenJij.nu

First week at work!!

Blijf op de hoogte en volg Annabel

24 Augustus 2014 | Australië, Sydney

G’day vriendjes,

Wat een rot leven heb ik toch, zit lekker in de winter op het balkon in het zonnetje in mn korte broek een verhaaltje te typen, volgens mij hebben jullie het daar slechter met die Nederlandse zomer….

Anyways maandag begon mijn working life dan, is niet niks zeg zo'n weekje werken van 8.30 tot 17.30, pff was aardig kapot vrijdag. Maandag ontmoette ik op de introductiedag met zo'n 110 medewerkers gelijk al een Nederlands meisje die ook begon met stage lopen bij The Star alleen wel op een andere afdeling. Bij The Star zijn de mensen allemaal erg vriendelijk, grappig, relaxed en ze willen je overal mee helpen. Ook wordt er continu gelachen waardoor de dag sneller gaat. De sfeer in The Star is erg leuk, dit komt misschien ook omdat de managers en alle hoge mensen heel normaal doen en je ook zo bij hun binnen kunt lopen op kantoor om iets te vragen als de deur open is. In Nederland moet je vaak eerst afspraken maken maar dit spreekt mij meer aan de managers zie je eigenlijk gewoon als een collega en kijk je niet tegenop.

Dinsdag was mijn eerste echte werkdag en kreeg ik veel uitleg over van alles. Ik ga me vooral bezig houden met de welkomsdagen die één keer in de twee weken zijn, het kerstfeest, de medewerker van de maand en de social media. Erg vervelende taken allemaal… Dinsdag had ik ook gelijk een lunch in een van de luxe restaurants van The Star voor de medewerker van de maand competitie. Elke manager zegt dat wat leuks over zijn genomineerde medewerker en op het eind wordt de winnaar bekend gemaakt die een hotel cheque krijgt. Woensdag had ik allemaal meetings met iedereen van de HR om elkaar beter te leren kennen.

Donderdag kreeg ik een rondleiding door t casino. Mijn god wat is dat groot. Veel chinezen en aziaten komen speciaal naar Sydney om te gokken bij The Star. Hoe meer geld je brengt in t casino hoe luxer de gokkamers worden en hoe meer voordelen je krijgt. De allermooiste en allerluxte kamer is alleen voor de mensen die met serieuze bedragen een potje gaan gokken. In deze kamers wordt er niet gegokt met 1000,2000 of 3000 euro, neee met 500.000, of meer dan 1 miljoen. De mensen die gokken met 1 miljoen of meer worden ook natuurlijk in stijl thuis opgehaald. Een privejetje van The Star staat dan klaar om ff op en neer te vliegen voor ze, op de luchthaven staat een limousine klaar en tja ze gaan natuurlijk niet in een of ander krakkemikkig hotelletje verblijven dus hoppa doe maar een luxe hotelletje en dan wel de penthouse suite graag met eigen butler die weet hoe warm je je thee wil, wat je het liefste eet en hoe je rug gewassen moet worden. Wij, als Europeanen die meestal te zeikerig zijn en niet met zoveel geld gaan gokken, moeten gewoon betalen voor al deze services maar de mensen (lees Chinezen) die 3 weken naar Sydney komen om veel geld te besteden (verliezen) aan gokken en lekker eten niet.

Vrijdag mocht ik dan in deze penthouses een kijkje nemen, tijdens de rondleiding die ik van mn collega kreeg door de hotels van The Star. We begonnen bij de normale kamers. Deze waren al erg mooi, hier liep ik al te kwijlen bij alles wat speciaal ontworpen was voor The Darling. Zo heet het luxe hotel van The Star. Mevrouw van Leeuwen kwam binnen en jahooor de gordijnen gingen open, het licht ging aan, de televisie ging aan, er was nog net geen butler die vroeg wat ik wilde drinken. Deze normale kamers zijn al erg mooi en luxe (zie foto’s). Daarna gingen we naar het echte werk,één van de penthouses was vrij(wat erg uniek is) en daar mochten we ook even een kijkje nemen. Nou hier zou ik dus wel willen wonen, het is eigenlijk gewoon een compleet huis inclusief die butler waar ik het over had, voor maar liefst 1500 dollar per nacht, koopje toch? Wie wil nou niet in een bed slapen waar mensen als Leonardo di Caprio, Justin Bieber en Alicia Keys in hebben geslapen. Ook heeft het penthouse een keuken, die meestal niet gebruikt wordt omdat madame in een luxe restaurant uiteten moet en echt niet dat butlertje voor haar laat koken maar een sterren kok. En dingen als een karaoke kamer, waterruimte waarin een bad en een douche zit, een mooi uitzicht op de darling en wat je ook nog kan omtoveren tot stoomkabine zijn ook allemaal aanwezig. En tja als je dan toch komt om te gokken waarom dan niet een prive gokkamer met eigen dealer. Op de foto’s kunnen jullie een beetje zien wat ik bedoel en dan snap je misschien waarom ik daar zo heb lopen kwijlen….Ennee sorry mam en pap maar als jullie komen zijn ze vol anders had ik dit natuuuuuuuurlijk geregeld.

Zo toen was het eindelijk weekend na deze vermoeiende maar erg leuke week. Ons Penthouse was het zat en wilde dat we gingen slapen dus besloot maar om ons in het donker te laten zitten. Electriciën laten komen voor 650 dollar vond onze huisbaas ietsjes te veel dus moesten we wachten tot de volgende ochtend voor stroom. Er zat dus niks anders op dan back to the basics en kaarsjes aan, kletsen en optijd naar bed. Erg vond ik het niet want was erg moe van alle indrukken in mijn eerste werkweek.

Zaterdag heb ik geshopt met een Engels meisje, de stad is erg gezellig op zaterdag, overal in de stad staan bandjes en is muziek. Savonds had ik een Housewarming met allemaal Engelse, Ieren en 1 Nederlander tja dan leer je wel wat echt drinken is……, erg gezellig! We hebben de vuurwerkshow die elke zaterdagavond is gekeken vanuit de woonkamer, heeeel gaaf!! Ben benieuwd wat me te wachten staat met oud en nieuw want dit was al heeel mooi! Ohjaa, Ik wil Rugby Club Nieuwegein nog bedanken voor het zingen van de Ierse liedjes, toen we namelijk een aantal vodkatjes verder waren kwam de Ierse muziek tevoorschijn en jahoor wie kon dit meezingen ANNIEEEE!! Je had ze moeten zien kijken, ze begrepen er he-le-maal niks van, een meisje uit Nederland die ONZE muziek kan meezingen??? Dus soms heeft de rugby misschien toch nog zijn goede invloeden op mij….

Vandaag katerwandelingetje gedaan door het park en een beetje gechillt in de zon. Morgen beginnen we weer fris en fruitig aan een nieuwe week!!

Bedankt voor alle lieve en leuke reacties, xxxxxxxx

• 24 Augustus 2014 - 11:21

Jan Siegelaer:

Fijn dat je het zo naar je zin hebt Annabel.

• 24 Augustus 2014 - 11:36

Elly:

Beetje jammer dat het penthouse niet vrij is als wij komen; doe dan maar de "normale' kamer ! Liefs, mama

• 24 Augustus 2014 - 17:54

Marijke:

En dan is dit nog maar week 1!!!! Tjonge dat beloofd nog wat. Blijf schrijven Annie!

• 25 Augustus 2014 - 08:17

Liesbeth:

G'day meis!!

Wat heerlijk om jouw verhaal mee te kunnen beleven op deze manier.
    Je schrijft lekker beeldend, zie het voor me.

Ik moet eigenlijk spullen gaan pakken om zo te kunnen gaan werken ...
    We zijn naar noodklokken verhuisd en moeten aaaaaaaalle dozen uit gaan pakken en de klas inrichten.
    Even wachten hoor! Kom eraan.

Zaterdag je moeder verwend met onze komst en een stukje uitzet ;) Zo noemde ze het zelf! Onderleggers voor op tafel. Vooral omdat ik ze zelf zo leuk vond!
    Ze was erg blij met jouw mobielsticker met haar grote liefdes erop.
    Helaas gaat het zo met verjaard agen dat je elkaar amper spreekt. Er waren gelukkig veel gezellige mensen die haar en je paps kwamen verwennen en mee proosten!

Annabel ik hoop toch zo dat je lekker blijft genieten daar.
    Blijf kritisch kijken naar de manier hoe er met geld om wordt gegaan. Als ik bedenk hoeveel mensen er in armoede leven ... Dan word ik er eigenlijk verdrietig van als ik lees dat mensen met zoveel geld kunnen spelen, gokken! Walgelijk eigenlijk. Maar die wereld bestaat, ik weet het.
    Heb het vooral fijn met je mede-avonturiers!!!!! Dat zijn de meest gave momenten denk ik.
    O, ja, je kwam om te werken! Tof dat je in zo'n superteam werkt. Maar volgens mij werkt dit 2 kanten op hoor. Als jij niet zo open de wereld in zou kijken, had je veel meer dichte deuren getroffen. Pluim op je pet!!

Lieverd, dikke kus. Met zo'n aussie hug erbij!!

Heel veel liefs Liesbeth xx

• 28 Augustus 2014 - 18:58

Sarina:

Zooo buuf!
    Dat klinkt helemaal niet verkeerd zeg!!
    Leuk om te lezen, ga het zeker bijhouden!
    Have fun!
    X
    Sarina

• 31 Augustus 2014 - 13:56

Chanie En Kim:

Hey Annabel,

je zit dan nu aan de andere kant van de wereld maar je ziet ook een hele andere kant van de wereld!

Geweldig leuk om je verslag te lezen.. En ook zo tegenstrijdig zeg, op je werk voorzien van alle luxe zeg maar.. Kom je thuis moet je het van armoe met een kaarsje aanzitten omdat de rekening te hoog is om de stroom te repareren!!! Dit is wel een stage van uitersten hoor! Erg leerzaam ook.. Heel veel lieve groetjes van ons allemaal hier,.. Morgen gaat hier het ritme weer van start want om half negen luid dan de schoolbel weer.. en is het over met de vakantie. Groetjes, Chanie en Kim

• 31 Augustus 2014 - 15:43

Tonny:

Hey Anna,

Fijn om te lezen dat je het daar leuk hebt. Had ook eigenlijk niet anders verwacht. Het zal ook vast wel een keer minder leuk zijn maar dat is in Nederland ook.

Hoe staat het met de "cow-boy" of de "strand-dude" ;-). Ik heb in Italië leren waveskaten dus wil nu ook wel op die echte golven in Australië gaan proberen te wavesurfen. Dat wavesurfen is, denk ik, ook wel iets voor jou, waterskieën ging je immers ook makkelijk af.

Maak er een mooi, leerzaam half jaar van. Ik wacht vol spanning op je volgende verslag.

Groetjes Tonny

• 16 September 2014 - 15:23

Marije:

He meissie, wat leuk om naast je whatsappies alles nog even terug te lezen!
    En wat super fijn dat je het zo erg naar je zin hebt op je werk, het klinkt echt helemaal perfect, luxe.. dus helemaal goed voor jou, hihi!
    Jij zal je de aankomende tijd echt niet gaan vervelen geloof ik.
    Trouwens... echt leren drinken? Kon je dat dan niet? hahaha.
    Kusjes xxx Marr.