Weekie 3 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Annabel - WaarBenJij.nu Weekie 3 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Annabel - WaarBenJij.nu

Weekie 3

Blijf op de hoogte en volg Annabel

06 September 2014 | Australië, Sydney

G'day Matesssss,

Ik zou jullie eerst even gerust stellen ik leef nog en t is hier nog steeds geweldig! Geniet van alles, zelfs als ik door de stad loop achter m’n GPS aan op m'n Iphonetje omdat ik verdwaald ben haha.

Anyways, vorige week was weer een leuke werkweek. Veel uitleg en eigen taken gekregen. Ze doen hun uiterste best om mijn stage zo leuk mogelijk te maken en vragen ook telkens of ik het nog aan kan en dat ik moet aangeven als ik teveel taken krijg (iedereen op kantoor wil me namelijk van alles uitleggen en laten doen omdat ik dan veel leer en die dingen ook in Nederland kan gebruiken).

Donderdagavond was hier een huisfeestje erg gezellig alleen een beetje jammer dat je dan de volgende dag weer zo vroeg op moet, maarja bijna weekend!

Vrijdag bestond The Star 19 jaar en was er allemaal taart op werk, lekker eten en na t werk was er n borrel in een café van The Star, daar zeggen we natuurlijk geen nee tegen!

Zaterdag was het hier wat minder weer. Ik ben met een paar Nederlanders naar de K-markt geweest, dat is een grote markt met allerlei verschillende soorten spullen. Savonds ging ik naar Bondi naar een Nederlands meisje. We zijn even wat wezen drinken in een cafe in Bondi, erg leuk Bondi by night! En toen begon het hoor, Annie alleen terug vanaf Bondi naar de stad. T begon al dat ik in de verkeerde bus zat en in de stad reed en dacht huu volgens mij gaat er iets niet helemaal goed, en inderdaad meneer de buschauffeur bevestigde dit nog even. Snel uitgestapt dus en gevraagd waar ik heen moest. FIJN bleek dat de laatste bus naar mn huis net was geweest. Ik vragen aan mensen waar ik heen moest bleek dat ik vlakbij mn huis was. Best leuk hoor al die hoge gebouwen maar dan kan zo'n klein meisje als ik niet ver kijken en zie ik dus niet waar ik ben. Gelukkig was er een aardig meisje die me erg goed de weg wees en ben ik in 1 keer goed naar huis gelopen. Ik had totaal geen haast want al die mensen om me heen waren zo grappig, dronken en vrolijk dat ik het allemaal wel interessant vond. Toch was ik wel erg blij toen ik thuis was want ik had niet echt bepaald wandelschoenen aan ofzo...

Zondag was het dan zover na 3 weken in Sydney ging ik eindelijk met een paar Nederlanders naar het Opera house en de Harbour Bridge. We gingen met de ferry (een boot over het water wat in Sydney tot het Openbaar Vervoer behoort). We stopte op verschillende plaatsen en de laatste stop was het Opera house. Wat heb je een mooi uitzicht zeg vanaf de Ferry. We vaarden onder de Harbour bridge door zo naar Circular Quay,(zo heet het gebied rondom the Opera House). Toen we daar rondliepen zagen we een bordje met Royal Botanic Gardens erop, dit kwam ons wel bekend voor dus tja als we er dan toch zijn laten we er dan maar heen gaan ook. Het is een heeeel groot park bij het Opera House waar het rustig is. Ja je leest het goed RUST in Sydney. In het park hoor je geen auto's rijden of sirenes loeien, je hoort alleen de vogeltjes fluiten. Erg rustgevend en erg apart in zo'n bruisende stad. Na zo'n lekkere verfrissende wandeling (jaja ik loop wat af hier) hadden wij wel een vanille slice (dubbele tompoes) verdient dachten we zo. We gingen naar een koffiebar naast het Opera House om nog eventjes te genieten van dat oude ding, die rot zon en dat lelijke uitzicht. Op de weg terug zagen we de zon in de zee zakkennn wat alles nog vervelender maakte.

Tja nu zijn we alweer beland in mn volgende weekend. Time flies when you're having fun!!

Afgelopen week op werk kwam de nieuwe 'baas' van The Star even op bezoek, nou dat was wat. Niemand herkende hem. Hij liep namelijk gewoon alleen zonder iemand die hem rond leidde of voorstelde rond en kwam ons kantoor binnen. Iedereen keek op maar zei niks want ze herkende hem niet. Toen hij weg liep zei die eeh ja ik ben Craig en ik ben opzoek naar Paula (general manager van HRM) nou je had t moeten zien iedereen sprong op uit zn bureau stoel en verontschuldigde zich, ze gingen nog net niet op hun knieën. Dat bedoel ik dus de grootste baas komt gewoon binnen lopen als een normale vent, heel spontaan en gewoontjes en kijkt niet raar als de medewerkers hem (nog niet) herkennen. Echt erg leuk de sfeer hier op kantoor, geen stress of chagrijnige mensen.

Gister was het Freaky Friday op werk. Dat is 1 keer in de drie weken en is een soort van teambuilding. Omstebeurt moeten we dan iets organiseren wat we op de vrijdag middag gaan doen. Dit keer had mn collega een cocktailparty georganiseerd, WAUWW!! Ik ben erachter gekomen dat onder werktijd de drankjes nog lekkerder smaken haha. We gingen naar de Marquee dat is een club in The Star en daar kregen we eerst tequila, rum en whiskey om te proeven…(lees achterover gooien en op je tong laten liggen, dat laatste was vooral erg moeilijk voor velen..) Na t opwarmertje (t was ook echt warmer na die 3 ‘slokjes’) gingen de jasjes uit en mochten we allemaal een cocktail gaan shaken. Ik had precies weer de goeie uitgekozen lekker sterk ennnn met een Nederlandse jenever (foto's volgen). Daarna hadden we alleen maar meer dorst gekregen dusja nog maar even een afzakkertje gehaald met de overgebleven collega’s. Gratis champagne, sushi en wijn omdat we zo hard gewerkt hadden, nou mijn weekend kan niet meer stuk!

Vanavond ga ik maar weer de stad in met mn Nederlandse vrienden en volgende week jaja naaar Huntervalley (de Australische wijngaarden)!!! Ik moet wel een beetje weten waar mn drinken vandaan komt natuurlijk, dus laat die wijntjes maar komen!

Ohja, ik werk ook nog heel hard hoor tussen al die vervelende dingen door….. vergeet dat vooral niet!


Jullie allemaal erg bedankt voor die super lieve berichtjes! Erg leuk om die reacties te lezen.

Heel veel liefs vanuit Sydney!!

xxx

  • 06 September 2014 - 15:14

    Tonny:

    Hé Anna,

    Ik lees het al, niets aan daar aan de andere kant van de wereld. Veel en zwaar werk, lange dagen maken en dan tot overmaat van ramp op je schoenen met stiletho's van 15cm de weg kwijt raken en geen hond die je de weg kan/wil vertellen.

    Gelukkig voor ons hier is het lekker weer zodat wij de hele dag kunnen genieten van de zon, een hapje en een drankje. En als de avond dan is gevallen gaan we heerlijk de beest uit hangen.

    ;-) ;-) Jij komt je tijd wel door. Veel plezier.

    Groetjes Tonny, ook aan de cowboy en/of surfduud

  • 06 September 2014 - 22:41

    Jacqueline:

    Hoi Annabel, zo te horen goed het prima daar, je ben lekker aan de wandel, onder werktijd lekker cocktails maken, leuke collega's gaat helemaal goed komen allemaal! Je verslagen zijn heel levendig en grappig, ga vooral zo door. Heel veel succes en plezier! Liefs Jacqueline & Harrie

  • 08 September 2014 - 11:01

    Cocky:

    Hi, van wie heb je dat eigenlijk? Dat vrijgevochten leven, en die ondernemersgeest? Ik vind het supper knap van je dat je in een wildvreemd land tussen wildvreemde mensen zoveel doet en iedereen leert kennen enzo! Je bent echt een wereld vrouwtje aan het worden zo Annabel, er is weinig meer over van mijn lieve kleine nichtje straks.

    Xxx

  • 09 September 2014 - 16:08

    Wijnand:

    Hoi Belle,

    Saai land hé dat Australië, vooral Sydney, niets te beleven ;-)

    Weet niet waar jullie precies heen gaan in de Hunter valley, maar een hoop trips gaan ook langs in een historisch (of is het hysterisch) stadje met de naam Morpeth.
    Bekend van de pub-crawls......(ossie voor kroegentocht......)
    Mochten jullie daar komen : moet je in de kroeg tegenover de brug over de hunter-rivier (is niet te missen) ff naar Len van Vloten vragen en de groeten doen.....

    De groeten,

    Wijnand

    PS. bij het zwemmen niet te ver het water in hé, is dit weekend nog een surfer opgevreten door een witte haai in Byron Bay, een stukkie (750 km) verderop :-))



  • 16 September 2014 - 15:32

    Marije:

    Hé Smurfinnetje,
    Hihi toen ik las dat je verdwaald was en dat je vlakbij je huis was maar dat je te klein bent om dat door te hebben, moest ik toch even lachen hihi.
    Ben zou op het werk gezegd hebben: KLEINE SMURF!
    Jij treft het wel zeg, al die leuke ervaringen :)
    En vooral die cocktails tijdens het werk, hééééérlijk natuurlijk!
    Geniet er van & spreek je gauw weer mopp,
    Dikke kus xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Annabel

Een half jaar stage lopen in Sydney

Actief sinds 16 Aug. 2014
Verslag gelezen: 313
Totaal aantal bezoekers 8113

Voorgaande reizen:

11 Augustus 2014 - 23 Januari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: