Time flies when you're having fun! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Annabel - WaarBenJij.nu Time flies when you're having fun! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Annabel - WaarBenJij.nu

Time flies when you're having fun!

Blijf op de hoogte en volg Annabel

21 September 2014 | Australië, Sydney

Haloaaa vanuit het altijd zonnige Sydney!

Dit is ondertussen de derde keer dat ik dit verslag typ want op je telefoon is toch iets minder handig dan ik dacht...

Ik zou jullie eerst even geruststellen. Ik ben niet onthoofd en ik heb ook niks gemerkt van die rellen waar ze het in de media over hebben. Ik liep namelijk dood leuk die avond in de stad en er was niks aan het handje. De media blaast alles een beetje op maar das niks nieuws toch?

De weekenden worden nu 'drukker' want het is super lekker weer dus tja als je dan niks te doen hebt ga je uit verveling maar naar het strand en blijft er minder tijd over om een verhaaltje te typen..

Maaarrrrr eerst over vorige week op stage want daarvoor ben ik hier natuurlijk en niet voor het stand en het Bondi rescue team. Ik baal nu wel dat ik kan zwemmen want volgens mij is het zo erg nog niet om gered te worden door die mannen...

Anyways, maandag op stage was weer een welcome day voor alle nieuwe medewerkers. Ik was chef pasfoto en mocht iedereen met zijn frisse maandag ochtend blik op de foto zetten. Volgens mij hebben ze betere foto's van zichzelf en Nee dat ligt niet aan mijn fotografeer kunsten. Smiddags kregen ze een rondleiding 'back of house'. Dit is waar ons kantoor zit, scheduling, het medewerkers restaurant en ga zo maar door. Ik was nu helaas gedaald in functie naar slechts assistente van de back of house tour. Erg leuk om te praten met alle nieuwe medewerkers en te horen waarom ze hier zijn. Minder leuk is dat ze je kennen en s'ochtends als je aan je ontbijt zit in het medewerkers restaurant 'gezellig' bij je komen zitten om de oren van je kop te kletsen. JUIST dat is nou net iets wat je niet moet doen als ik nog aan het wakker worden ben en me mentaal aan het voorbereiden ben op mijn werkdag. Het is helemaal geweldig als het een Chinees is want die kunnen toch zo lekker smakken.. Voor de rest is het hier heel leuk hoor haha.

De rest van de week was er niet veel bijzonders op werk. Lekker druk en soms kreeg ik een upgrade naar Director van de afdeling (Als ik alleen zit op kantoor noemen ze me zo). Best leuk hoor directeurtje spelen, met een beetje interessant lullen kom je erg ver.

WEEKEND! Zaterdag heb ik de huisvrouw uitgehangen en mijn bed maar eens gewassen. Jaja het is helemaal goed gegaan er is niks gekrompen! Toch best spannend moment als je de droger open maakt en alles eruit haalt...
Smiddags ging ik naar Louise (Engels meisje) en hebben we daar in de zon gechillt, s'avonds samen gekookt en na het eten kwamen er nog meer mensen om gezellig wat te drinken. Dit keer geen spelletjes want dat was vorige keer iets TE gezellig en Annie moest Zondag alweer aan de wijn. Huntervalley! Zondag ochtend vroeg mn bedje uit om maar weer verder te gaan met waar ik mee geëindigd was, Wijn drinken!
En Tja je heet geen Annabel als je niet te laat bent. Lightrail gemist en de volgende ging pas om half 8, de tijd dat de bus vertrok. Ik Amalia gebeld (Nederlands meisje) of ze het door kon geven en de bus tegen kon houden. Ik zag mn wijntjes alweer verdampen, maar Toen ik een sprintje naar de bus trok in de hoop dat de bus 5 min vertraging had stond die er nog. De buschaufeur roepte me al: Annabel? Yess!! Relaxxx don't run, no worries, it is too early to hurry. Okee aan deze mentaliteit kan ik wel wennen! Gouwe kerel!!
Onderweg naar Huntervalley vertelde de buschauffeur van alles over de dingen waar we langs reden. Ze hebben hier namelijk geen Milka koeien maar Oreo koeien. Voor de wilde kangaroos maakte hij graag een ommetje hoppa gewoon ff off road met de bus om dichter bij te komen om te zien hoe vervolgens veel kangaroos weg rende of ja hupsen is een beter woord. Sommige bleven staan waarvan wij mooi even een fotootje konden maken. Er stonden 3 wine tastings op het programma. De eerste slokken waren wat zwaar maarrr je niet laten kennen en gewoon door gaan, kom op!! Na de eerste wijn hadden we de smaak alweer te pakken en dronken we graag de wijn van de buren op als die niet meer hoefde. Een chocolate tasting stond ook nog op het programma, en ja de chocolade smaakte ook erg goed! Toen we allemaal lekker vol zaten reden we weer terug naar de stad, de oogjes open houden was best nog wel zwaar...

Maandag was er weer een welcome day. Er is nu elke week een welcome day omdat er veel nieuwe medewerkers nodig zijn voor kerst en oud en nieuw. Ook gaat het sky terrace weer open en tja het is ook wel handig als de dorstige gasten een drankje kunnen bestellen bij iemand. Dit keer was ik in weer assistente van de heart of house tour. Ik moet dit ook zelf gaan doen over een aantal weken dus het is wel handig als ik weet waar ik heen moet lopen en wat ik moet vertellen. Deze keer vond de groep mij zo leuk dat ze me graag even wouden mee nemen om 'meer uitleg' te krijgen. Jammer jongens Annabel moet weer terug naar kantoor en jullie gaan mee terug, Shit happens.
De rest van de week was het wat rustiger, ook weleens lekker!

WEEKEND!! Vrijdag ging ik weer naar Louise om wat te drinken. Er zaten nieuwe (Engelse) gezichten aan tafel, erg leuk om al die mensen te leren kennen! Dit keer was er ook een jongen uit Fiji. Na jaren lang rugby gekeken te hebben op TV zat die nu bij me aan tafel. Een prof rugbyer. En Ja ze zijn echt zo breed als op TV.
Gister was het dan eindelijk zover DEFQON1. Dit is een hardstyle festival wat alleen in Nederland en Sydney is. WAUW wat heb ik een leuke dag gehad. Wat een festival! Goeie sfeer, zonnetje erbij, mooie eindshow met vuurwerk en veel leuke dutchies leren kennen. Ik had niet gedacht dat ik het zo leuk zou vinden! Mn beentjes waren wel aardig zwaar toen ik snachts terug liep en mn oren waren die stilte ook niet echt gewend maar het was het zeker waard!
Vandaag was ik best moe want het sloopt je best wel een beetje zo'n dagje dus lekker in de zon op het balkon gezeten met mn housemates. Net even over het Braziliaanse festijntje gelopen in Darling Harbour met Brazaliaanse muziek, drank en eten en nu is het alweer bijna maandag...

Bedankt voor alle leuke reacties en tips! Erg leuk om te lezen!

Veel Liefs uit Sydney, xx


  • 21 September 2014 - 13:54

    Tonny:

    Wwwhhoooooowwwwwww Anna, wat een zwaar leven heb jij daar. Verplicht wijn drinken en wij weten allemaal dat jij dat helemaal niet lekker vind. Tja en dat je al kan zwemmen is natuurlijk erg jammer. Moet je toch maar op zoek naar een cowboy. Dan kan je leren paardrijden, dat kan je dacht ik nog niet ;-). Gelukkig vieren ze daar ook nog wel eens een feestje. Hier is het natuurlijk maar een slappe hap. Voor ons geen feestjes, drank of een leuk terras met lekkere bediening. Of was het nou lekker terras met leuke bediening, shit weet ik het niet meer.

    Groetjes Tonny.

    P.S. hoe heb je dat voor elkaar gekregen, je bed wassen. Zelfs een 1 persoonsbed past bij mij niet in de wasmachine of droger (flauw hé).

  • 21 September 2014 - 18:08

    Jacqueline:

    Hoi Australische schone nichtje, dat was wel weer een zeer vermoeiend weekje zo te lezen, je komt ogen en oren tekort zo te lezen. Dat openbaar vervoer is daar wel een stukje vriendelijker dan hier, als je hier komt aanrennen geven ze gas en scheuren er vandoor, hebben ze weer wat leuks te vertellen bij de koffie aan hun collega's. Hoe is de staat van je hakken/zolen van je schoenen? Succes komende week, en heel veel plezier! ! Liefs Jacqueline

  • 23 September 2014 - 09:36

    Cocky:

    Als mijn zussen reageren, kan ik natuurlijk niet achterblijven vanuit Italië.

    Ik zoek nu toch eigenlijk ook wel een baantje als ik jou verhaal zo lees, is er nog iets voor mij te doen daar? Of lukt dat niet meer als je eenmaal 50 bent geweest. Ik heb natuurlijk wel het voordeel dat ik kan doen of ik niet kan zwemmen........ Maar die bus chauffeur zou er bij mij waarschijnlijk wel vandoor gaan, en al dat wijn drinken weet ik ook niet of ik helemaal zou overleven.......

    Veel plezier Meissie en je redt je best merk ik!

  • 01 Oktober 2014 - 17:18

    Marije:

    Hahahahahahah Anniebellie met der boys... als ik jou was zou ik even zorgen dat iemand je even "laat verdrinken" zodat je gered kan worden!
    De afgelopen drie jaar heb ik bijna elke zaterdagochtend vroeg met jou moeten werken... maar geloof me... je collega's zullen er aan wennen en het je vergeven (heb ik ook gedaan namelijk) hihihi.
    Wat super fijn om weer te horen hoe heerlijk jij het hebt daarzo!
    Volgens mij heb jij je plekkie daar wel gevonden! (Of anders gezegd: toegeëigend!) hihi.

    xxxxxxxxxx Marije.
    P.s. ik mis je wel heel erg op het werk hoor!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Annabel

Een half jaar stage lopen in Sydney

Actief sinds 16 Aug. 2014
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 8115

Voorgaande reizen:

11 Augustus 2014 - 23 Januari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: